en helg

det är fredag och fortfarande inget jobb så det lär inte bli nått i helgen heller för dom kommer ändå inte repa på dumpern då.. lite trist, hade gärnat jobba och det känns som om jag har telefonterrat pecka men jag måste ju och vill veta!! Så nu är jag i Jokkmokk och är sjuk med min pojkvän ist. fast jag börjar bli mkt bättre, förutom i halsen.. igår låg jag helt död i sängen hela dagen, frös som en tok och orkade knappt stå upp, det var hemskt! hojja.. Jacob ligger då helt däckad och jag känner mig på ett knasigt sätt uttråkad, så jag ska följa med alex till operaten och kolla på folk, kanske tar en öl, för vem vet, dumpern kanske har startat imorrn på ett magiskt sätt? haha nja lär inte ske..

men satt och funderade på att jag har ju inte gjort nån årssamman fattning. jag kommer inte ihåg månad för månad men detta har verkligen varit ett händelserik år!

2010 firade jag, jacob, bagge och SonnyG i Gällivare, käkade en kebabtallrik hos Jens och sen Harry, en missesvärd natt haha, njaa jag missade till och med 12 slaget :P men lite kul hade vi nog på ett knasigt sätt =)

Det blev marknad och på marknads söndagen så åkte jag och jakke på vår första utomlandsemester till Kap verde, och det var huuur bra som helst, känns lite knasigt att det snart är 1 år sen, känns ju som nyss?

I slutet av mars så började jag maskinförarutbildningen, allt var väldigt snabbt, jag sökte och bara några veckor efter fick jag börja!
Det var ena riktigt roliga 16 veckor och jag lärde mig så otroligt mkt och hade världens bästa kurskamrater!

den 12 juli (tror jag) så började jag min praktik hos MGF bergfrakt, var jag nervös? jävligt nervös, gick det bra? jovars jag är ju kvar haha,

Jag fick alltså mitt första jobb (fast är inte anställd än) och jag tjänar mina första egna pengar, en lön som är hög jämfört med många andra, världens bästa arbetskollegor, hade inte kunnat be om nå bättre, att gå till jobbet med ett leende måste väl ändå vara det viktigaste?

Sen är det faktiskt inte så mkt mer att berätta, för efter sommaren har jag praktiskt taget bara jobbat.. typiskt att inte ha nått kul att berätta, men ett jobb är väl ändå ett stort framsteg i livet? nu får vi hoppas att jag får vara kvar :)

puss och kram skumbanan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0