vår skyldighet

Igår så gjorde jag nått som jag har tänkt göra jätte länge men helt enkelt bara inte gjort av egentligen inga ursäkter eller orsaker alls.. har blivit månads givare på läkare utan gränser.. för egentligen har man ett stabilt jobb med lön varje månad, då måste man väl ändå kunna skänka 50 eller 100 kr i månaden till folk som verkligen behöver det! Dessa pengar går runt om i världen till sjukvård där det verkligen behövs.. just nu kan du skänka en timlön just till svälten i afrika, du hittar postgirot på hemsidan eller på aftonbladet. eller så skickar du till postgirot som går allmänt till läkare utan gränser..

Det står bland annat att 50 kr kan rena vatten till 5000 människor
100 kr kan ge 100 barn vaccination mot mässling
500 kr räcker till att behandla 25 barn mot malaria.


så gör det NU! det är så små pengar som vi lätt kan slösa på i en bensinmack så varför inte lägga dom pengarna på alla barn som svälter eller dör av sjukdomar varje minut varje dag på vår lilla jord


http://www.lakareutangranser.se/gava/

puss puss nu ska jag lägga mig i sängen och mysa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0