helt snurrig

Jag blir helt snurrig av att det är val snart och jag har ingen aning om vad jag vill rösta på för helt ärligt så finns det inget parti som jag känner starkt för.. med tanke på att jag lyssnar på radio 11 timmar varje dag så hänger jag med rätt så bra i allt och jag känner bara hur jag kokar av ilska! P3 nyheter har haft en granskning om hur kvinnor med slöja inte får jobb och om hur papperslösa invandrare blir utnyttjade på arbetsmarknanden. Jag blir bara frusterad över när folk säger att dom får skylla sig själva för att dom blir utnyttjade här i Sverige och att dom ska dra tillbaka till sitt land, men nu är det inte så att dom flyttar till Sverige för att dom aldrig har sett snö och för att dom vill se en gran, nej dom invandrar hit för att dom FLYR från ett land där dom blir torterade, mördade,! Sverige hade inte varit Sverige för den mångkultur som vi har.. Sen sitter vi och säger och klagar på att alla invandrare går på soc bidrag och vägrar jobba. Men vems fel är det? Jo det är vårat, pågrund av alla våra fördomar vi har, så har invandrare mycket svårare att få jobb än svenskar. Så allt går i en cirkel och det är vi som får skylla oss själva..

De andra jag blir irriterade på är ungdomarna.. jag gissar att dom flesta kommer skita i att rösta och det gör att vi inte är något som partierna prioterar i första hand.. som de röda vill satsa på pensionärerna för att det är dom som dom kommer vinna allt på.. Men det är vi som är framtiden, och som det ser ut nu så är allt ett en kretslopp.. vi får inga jobb, så då väljer vi att utbilda oss, men med tanke på att det är sån brist på jobb så blir det fullt på skolorna och det har varit och är ännu större brist på studentbostäder eller bostäder över huvudtaget.. Så vad ska vi göra?

Vara bara tvungen att uttrycka min ilska och irritation.. nu ska jag sova för jag är skit trött.. har 2 dagar kvar på jobbet och sen kanske ledigvecka, inte säkert.


pratade nyss med mamma och hon tänkte på ett helt annat sätt.. men det är väl så det ska vara? att alla får säga vad dom tycker och irriteras på sitt sätt.. men det får inte gå över en viss gräns.. man skulle kunna prata om det i en evighet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0