about my weekend

Nu är jag hemma i Gällivare men nån vila har jag inte fått alls.. Började dagen med att kliva upp 07.00, käka frulla och sen åka med tunnelbanan och jag Axel.. vi kom i perfekt tid hela dagen så det har rullat på jätte bra och Axel har vart super duktig på att resa.. han tjatade lite på mig om en fika på planet men efter att jag sagt nej 5 gånger så gav han upp haha.. Men mormor och morfar kom 45 minuter efter flyget landade i kiruna så vi togen fika där ist.. =)

drog till kullen hämtade bilen, hämtade molly i melland området, hem och släppa av barnen, göra inköps lista, handla, äta snabb mat, göra storkok, och blev precis klar.. min tanke är att åka 18.00 och jag tror jag kommer lyckas :D
Bara snabb slänga i grejjer i väskan nu..

Helgen som kort har vart riktigt bra men lite för kort. Tåget var 2 timmar försenat så vi kom fram först 11.00 och då skulle vi till Bandhagen, drack kaffe och lämna sakerna så vi kom till stan först vid 13.00 tiden. Strosade omkring, till 18.00 kanske, hade gärna haft nån timme till på mig men men jag fick hem en väska, 1 par jeans, 1 tröja och ett linne. kanske inte så jätte mkt men handlade för 1300 kr, så budgeten var ändå spräckt.. hade som sagt inte tid heller. Vi ramlade ner i soffan och glodde på film och alla var helt utslagna precis som det ska vara efter en dag på stan :)

På lördagen så åkte vi mot stan vad halv 11 och målet var Gröna lund, var även en snabbis in på Bukowski där rånet var.. kollade på alla saker och billigt kan man inte säga att det är!

Gröna lund var väl sådär, jag är ju inte så mkt för karuseller men åkte iaf en. hade kunnat åka men vi var med mammas kusin och hans son som är i Axels ålder så dom var och sprang omkring på grönan tillsammans... själv så försökte jag vinna chokladaskar och nallebjörnar men gav upp när jag aldrig vann, irriterad var jag.. men trevlig dag iaf, satt mest vid vattnet och solade =)

Det var vår helg! orkar inte skriva nå mer =)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0