Läskigt!

Måste berätta en konstig och läskig grej som hände idag. När jag hade skjutsat Axel till skolan så gick jag in för att hämta mp3:en, Jag satte mig nere i hallen på en stol för att ta på mig skorna och byta låt på mp3:n, så öppnas plötsligt dörren och där står en stor tjock kvinna men den värsta whiskeyrösten jag hört, och finsk brytning. Hon ville låna telefonen, men det tog ett tag innan jag förstod vad hon sa, för hennes röst var så hes + finskan. Nåja, hon pratade nått i telen om lägenhet 2b, fattade inget för det var på finska. När jag går ut med Molly så ser jag att hon plingar på dörr 2b. Låste för säkerthetsskull. Tyckte det var jätte konstigt, för jag hörde ingen dörrplinga eller knackning, hon gick alltså rakt in i lägenheten.
1 timme senare så ligger jag i soffan och läser med Molly, så ringer det på dörren. Hinner knappt ropa så öppnas dörren och det är hon igen! Hon ville låna telefonen ännu engång. Jag stod inte ens där och lyssnade så har ingen aning om vad hon sa.


Men visst är det konstigt!? Ida tror att tanten rekade för ett inbrott haha. Kan säga att nu så låser jag dörren hela tiden! Förr så lämnade jag den öppen när jag var ute med Molly, men ej nå mer.

Vem går in hos en okänd utan att vänta på att dom ska öppna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0