glaad

gick in i receptionen för att kolla om filmerna dom hade på disken kostade nått och nepp, gratis, hon drog fram 2/3 lådor att rota mellan. men jag lånade bara en Wallander, måste ju spara dom andra till dom återstående dagarn. Så ser jag att dom har dator, hur kunde jag missa det? lär väl inte sitta här mkt ändå för den är precis vid buffén. Vilken plåga när man själv har ätit skav och makaroner till lunch och middag nu sen i måndags, men jag överlever! Det roliga är att jag följde med grabbarna till smedjan och åt en dagens och då var det också skav haha. Vilken tur att skav är gott =)

Dagarna då?
Måndagen började med att vi presenterade oss. kanske inte den åldersgrupp jag trodde, räknade till 12 gubbar, 4 killar i min ålder, några i 30-35 års åldern och en äldre kvinna i 40 års åldern. Vi fick iaf en bok, och sen var det inte mer med den dagen. Salen är jätte dålig och endel har inte ens nå bord men vi löser det med att dela upp oss i 2 grupper, en teoretisk och en praktiskt, så varvar vi.

Igår så var vi lediga. Vi nästan lite ångest, vad ska jag görai Pajala en hel dag? Men jag tog en promenad till byn, tar ungefär 20 minuter, bor utanför. Satte mig på ett fik, åt en baguette och läste resetidningar, sen tralla tillbaka. Sen pluggade jag hela dagen och varvade med Sims på datorn ;)

Idag så ringde väckar klockan på 6, jävligt tungt, för jag somnade inte förrän efter 1 på natten, plus att jag vaknade vid 5 av rädsla för att försova mig haha

Men denna dag har vart otroligt kul, även fast vi gjort absolut inget. kollade på en reklam film om Volvostraktorer, grävmaskiner osv. sen en film om dumprar.
Det roligaste var att åka till grustaget där vi kommer vara på mest och utföra det praktiska. Dom hade 3 mindre grävmaskiner, doosan! Bara jag som tycker det var klatschigt, jag måste såklart köra en doosa (n) ;) Sen en stor grävmaskin.. Till helgen ska läraren hämta nå andra maskiner som hjullastare och grävlastare så det blir kul :P Kan knappt vänta tills vi får börja köra, tycker iaf att jag har ett litet humm och allt när jag har rå pluggat, men bakom spakarna är jag väl helt bakom flötet. Jag är även den enda som aldrig kört..

Annars? Alla verkar som sagt jätte trevliga, endel säger inget och endel slutar aldrig prata, men vi kommer bli en så tight grupp så det släpper väl sig snart.

joo rummet. Trivs jätte bra, absolut inget för världen, ett mini rum med litet fönster, 2 sängar, en fotölj, tv, köksvrå med allt man behöver, micro, köksbord där man även fick kakor och kola. (dåligt) På tal om att vara nyttig, mormor frågade mig om jag vill ha med bullar. jag sa NEJ, hon skickade med bullar. Nu måste jag ju äta dom, men stort hjärta har hon =)

Imorrn åker jag hem, känns bra, men jag trivs rätt så bra att vara själva i mitt lilla rum. har förresten ingen egen toa lr dusch, men vi har en bastu vid duschen så jag var överlycklig igår när jag såg att den var på.. lyx kallas det ;)

Nu har jag skrivit en hel bok känns det som.. Nu ska jag mysa ner och kolla på Wallander ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0