:/

Jag ska vara helt ärlig.. Har legat i soffan och gråtit i 1 timme nu. Jag försökte hålla tillbaka tårarna men det gick inte, för den där boken var så jävla hemsk! Jag tycker att alla ungdomar och föräldrar ska läsa den här boken för den ger så mycket kunskap om okunskap.

Det man grips mest av i boken är tankarna. Dom här två tjejerna är bästisar och har en sån relation som man har när man är 15 år och bästa kompisar, riktiga fjortisar, som tycker att dricka alkohol på fest är jätte cool. Kanske inte nått man säger högt, men man tycker det. Känner ni er träffade? Inte alls ovanligt för det är så man känner i den åldern. Allt är nya experiment, äldre killar, dra raggen prova på nått annat, som? Ja vad vet jag. Vi dras mot det vi inte får göra.
Det här är en verklighets baserad bok och det kommer faktiskt bli en film på den, så ni slipper läsa boken men jag rekommenderar att läsa för då får man med känslorna. Att skrika: stick härifrån när man egentligen vill säga: Kan jag få en kram.



Boken handlar alltså om Lisa och Anna, två tjejer som är bästa kompisar och alltid har umgåtts med varandra. Dom är båda söta och omtyckta på skolan, gillar att dansa och har bra betyg. båda gillar även att festa på helgerna och dricker rätt så mycket. Lisa drömmer om att bli en dansare men så blir hon påkörd av en bil och drömmen om att följa med till USA och dansa går i kras. Hon blir tillsammans med sin gamla kille som även börjat röka lite "holk" då och då. Att ta hasch på fest blir en vardag för tjejerna och om det inte finns nån hasch så får man ta något annat. Allt utvecklas till ett drogberoende.. Hur flickorna ser på drogerna, hur föräldrarna reagerar eller rättare sagt hur dom inte reagerar.


Nu har jag skrivit en novell känns det som. Men läs den. Några grammatik fel och dåligt skriv språk hindrar inte ens den här boken från att bli  dålig. en tankeställare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0