tjing på er

Hej alla kära en ny dag och det är redan tisdag och helgen är snart här känns det som och det kan nog inte bli så mycket bättre!

Idag har vi fortsatt på arbete på väg och bara pratat om olyckor, om vad man ska göra när man kommer fram till en olycka.. vi fick även lite fördjupning och pratade en hel del om hjärtat, lungorna, levern och sånt, och hur man ska göra om nån sväljer något, vuxen, barn, gravida kvinnor.. det blir så när man surrar på och någon kommer med en fråga så eskalerar allt men det är jädrans kul för man lär sig verkligen något! ja vi har verkligen pratat om allt mellan himmel och jord när det gäller kroppen..
Men jag blev lite rädd för att köra bil nu, han som har kursen är nämligen ambulansförare och han berättade en hel del läskiga saker. om när folk dör av invärtes skador så är det oftast för att hjärtat hoppat ut från där det sitter, av krocken.. såklart inte ut ur kroppen.. En annan sak han berättade är att när man kör bil så håller man fast överkroppen med bältet, men benen då? dom far som en piska rakt upp i instrument brädan och det förklara till att det ofta ligger skor på olycksplatsen.

Jag skulle absolut inte vilja vara med om en olycka eller komma fram till en..

men har jag lärt mig nått idag? absolut!!

fick även göra HLR på en docka. Alltid bra att stärka minnet ifall man hamnar i den situationen.



Hade du velat komma till den här olycksplatsen? Det enda du hittar av människor är antagligen bara en blodig massa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0