Min dag

Hallo nu är måndagen snart slut och jag ser helgen komma mot mig i rasande fart!
Idag så har vi vart på stallet och knepat..Det känns som om vi står på noll hela tiden pga höjdskillnaderna..
Det är svårt att förklara men tänk er att vi har stolpar som är 180 cm långa och 140 cm ska vara ovanför marken.. men nu har vi en höjdskillnad så att för att allt ska bli rätt så måste stolparna sväva 1 dm ovanför marken.. vilket är lite svårt ;) Så vi har skrapat och skrapat det andra materialet så fibermattan kommit upp, men vi behöver det, nu måste vi försöka lösa det här så gott det går, men motigt känns det, javisst!



Här har vi lagt upp markering för var hörnstolpen ska så, alltså 20 cm från hörnflukten.
på stången ser ni även mottagaren - sensorn som vi håller mot lasern för att kolla höjden.

MEN här ser ni när vi lagt på materialet, dom försvinner nästan. Då kan ni tänka er att standard måttet på stolparna hade försvunnit och den hade kanske bara 80 cm.


blurpo planar ut =)


Rolle försöker skrapa material, han fick inte så mkt att göra när vi hade inte hade oss någon släntskopa, för tjälkroken ska vi ha för att få ner stolparna

Bengan skrapar lite :P

ännu mera traktor

Här ser ni fiber duken och anledningen till att man måste ha tjälkroken när vi ska igenom pga kattskallarna (tror jag det heter? eller så gör jag bort mig)

Nå nu vet ni vad vi håller på med om dagarna och visst var jag duktig på att ta kort? =)

Hade tänkt att duscha men den är bokad, saaatana, jag får lägga mig svettig i sängen och duscha på morgonen istället.

för nu börjar top model :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0