Ett inlägg då, okejj

Bara för att jag for lite tidigare från Jokkmokk så kan jag ge er ett litet blogginlägg =)

I fredags hade jag och Jacob myskväll med film och popcorn, ögonen började nog slås igen vid 10-11 snåret så det blev en tidig kväll men skön =)
På lördagen så klippte jag en hel bunt med folk så nu har man fått in lite pengar vilket inte alls är så pjåkigt.. drog och handlade snabbt, åkte till Jacob och pussade han hejdå och sen mot purkijaur för en helkväll + natt med Lisafisa, vi skulle fiska men blev det? nae haha vi satt mest och drack vin och hann bli skapligt fulla när vi kom på att vi skulle till Jokkmokk, frågan var hur vi skulle komma över sjön när vi inte hade någon båt. Ett problem, det andra större. Både jag och Lisa hade slut pengar på mobilen, och Lisa hade knappt nån ström. Men då kom jag på att 06/06 nationaldagen så är det fria mms hela dagen. vad lyckat! Så jag har typ mms:a alla om skjuts haha
Nåja det slutade med att vi somnade där i väntan på skjuts och lika bra var väl det!
Nästa utmaning var på morgonen när vi skulle få Lisas pappa att hämta oss.. slutade med att vi fick mms:a lisas mamma och be henne ringa hennes pappa osv. haha men tänk om inte gratis tjänsten hade varit just idag. Ja då kanske vi fortfarande skulle sitta där på ön, äta bullens och mashmallow och försöka oss på röksignaler bort till Purkijaur haha

förresten nu så ska jag fan börja spara, dom andra sparpengarna gick åt till hotellet och för överlevnad som mat, dom första veckorna i Pajala så dom är helt slut.. men vad ska jag spara till? är super sugen på en systemkamera men tror ändå att jag ska vänta med det tills jag fått jobb.. så kanske jag börjar spara till en bil? tar nog ett tag, men med bil så menar jag en skruttig sak som inte får kosta mer än 10 000 kr, om ens det haha

nej nu ska jag fortsätta packa, ska klippa lite folk sen =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aldrig fel med popcorn. =)

2010-06-07 @ 15:12:48
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0