häääärlig

Att det ska vara så underbart att jobba, går inte att förstå! men jag kommer verkligen hem varje dag och är glad, nöjd och så där härligt trött i kroppen och hjärnan.. Det är hur härligt som helst och det känns verkligen som att det går bra för mig! Nu är jag på vecka 2 och har mindre än 2 veckor kvar.. känns rätt så läskigt för det snurrar så mkt i skallen, som tänk om jag inte får fortsätta, vart ska jag söka då? kommer jag få nått? kommer jag behöva gå praktik tjänst igen på det stället? tänk om jag aldrig får nått jobb? Jag vet att det är dumt att gå och tänka sånt men jag vill så otroligt gärna ha ett jobb där jag trivs och får en hyffsad lön, alltså helt ärligt jag skulle fan jubla om jag skulle få 7000 kr i månaden hahaha (jag vet att det inte är en hyffsad lön, men det är bättre än 200 kr om dagen som jag fått hittills på mina praktikplatser)

Men ska jag kanske berätta om min skräck dag? :P
idag fick jag en ny handledare, kim aka Norsken =) Fick köra volvo denna gång, 120, en lite leksak jämfört med katten. men jag kände mig som hemma :P
Jag skulle vara på tippen, men innan jag började så skulle jag och kim till grävarn och kolla lite hur det såg ut där, vilket är högst upp på hela området, alltså jävligt högt upp.. Så vi skulle ta en genväg, kruxet var att vägen var fan inte en väg, utan bara nått som bandtraktorn vart och kört på och börjat göra väg, ingen vall på sidan och stenbumlingar överallt. Jag såg framför mig för jag kom på sidan av en sten och ramlade alla meter ner på marken så jag fick kalla fötter och mitt i backen fick norsken ta över, det visade sig att vi inte kom så värst långt för det var rent ut sagt omöjligt att komma upp där, brant som tusan och bara sten överallt, lösningen blev en lättare väg upp men lika läskig.. När jag skulle köra själv så kommer jag på att jag inte känner igen mig, men det gick bra ändå, en liten omväg men jag kom fram iaf, så nu fick jag se lastbilschafförernas väg..

så mitt jobb idag har varit på tippen.. grävmaskinen ovanför mig lastar lastbilarna som kommer till mig, sen tippar dom det till min plan där jag därefter tippar över kanten till en annan grävmaskin som lastar på crossen osv.

Till en början var det lite otäckt att vara så högt upp och behöva komma så nära kanten som möjligt, men nervositeten försvann eftersom och det var riktigt kul..Lite stressigt ibland och väldigt lungt ibland..

Har även på använda pallgafflarna och flytta på farmarn när den skulle tankas och sen tillbaka, bra träning där!

Egentligen måste det här vara hur tråkigt som helst att läsa.. haha, eller? är jag bara töntig som pratar om traktorer för jämnan? :P sääg till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0