Crash


Måste berätta om en film som jag såg igår på Voddler.
Jag chansade mest och förväntade mig en kass film, men denna film Crash var så jävla bra. 
Den handlade om alla fördomar som vi har.. Inte bara vita och svarta. Utan hur vi ser på alla. Vad tänker vi när vi ser en asiat? Är alla kineser i våra ögon? Är alla som pratar spanska från Mexiko? Denna film skildrar människor med olika etniska bakgrunder och om hur deras liv korsas med varandra.
Kan säga att scenen som är på bilden var den värsta. Tårarna bara sprutade ut och jag skrek av sorg i täcket för att inte väcka någon.. Det var hemsk och det är en hemsk film.. man får sig verkligen en tankeställare.


Kommentarer
Postat av: Malin

JAA! den är ruskigt bra :D

2010-01-27 @ 07:52:17
URL: http://agetoft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0