Bussarna

Det har tjatats nu i nå år om klimathotet och om att vi ska åka mer kollektivt och vi ska källsortera, vi ska ta cykeln till jobbet, vi ska samköra. Ja vi ska göra allt.. Men varför är bussen så jäkla dyr då? En resa mellan Jokkmokk & Gällivare går på 114 kr.. Nu har jag Hollo kortet men för varje vecka jag åker så höjer dom priset
sist så betalade jag 94 kr. Jag kan lika gärna köra bil helt själv och prutta ut avgaser för det är billigare för mig.. Borde inte kommunen göra nått när det gäller busspriserna? Alla skulle tjäna på att sänka priset till 50 kr, även för vuxna. Det skulle vara fler som åker buss och natur skulle inte ta lika mycket skada!

sådeså



förövrigt så finns det en busschafför som jag inte gillar. Att bussen ska till Östersund har ingen betydelse för mig alls. Nån som känner igen sig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0