mio min mio

Axel har fått i läxa att läsa högt ut en bok för en vuxen, 15 minuter varje dag. Vi försökte få han att läsa mio min mio men han vägrade! Så det slutade med Berts dagbok.

personligen är ju mio min mio den bästa boken i hela världen! Vem har inte läst den när dom var små?

Ett minne av den boken är när jag skulle åka flygplan för första gången helt själv. Jag flög från Göteborg till Kiruna. Jag var kanske 8 år. Jag satt längst fram i flyget, 2 killar i 13 års åldern satt bredvid mig, de snackade finska och hade krigsmålningar i ansiktet, Han som var stewart och skulle hjälpa mig snackade danska.
Hur hemskt som helst! Men jag kommer ihåg att jag hade min Mio min mio och spenderade resan med att läsa =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0