Maffia experten Matilda

yes, har ju berättar att jag läser Svensk Maffia nu och jag kommer nog bli en expert på organiserad brottslighet här i Sverige haha

Har precis läst ut ett kapitel på 88 sidor om Hells Angels. Alldells för mkt för att ens försöka återskapa det som stod där. Men allt är grymt intressant om deras organisation, om allt dom gjort och om allt dom kommit undan med. Tänk vad polisen hade kunnat göra iaf dom agerade lite tidigare. Som Dirty Dräggels (haha) Polisen ansåg att det inte var nån fara pga det kalla klimatet i Sverige och att dom inte skulle kunna ta sig till Stockholm från Skåne med hojjarna. Jag tror dom ångrar sig nu.. 
 
Visste ni förresten att Hells Angels ordnat med massa välgörensheter
Dom har även en månads tidning som heter Scanbike som distributeras av Pressbyrån
Dom har skapat tatuerings kedjan House of pain.
Dom säljer även fotoalbum, tröjor, klistermärken osv.


Pengarna går till fängslade medlemmar som muckbidrag och till fångarnas familjer under tiden de sitter i fängelset.

Nu låter det nästan som en fin organisation men läs boken och få en stor inblick i all verksamhet. Vi kan helt enkelt säga att Hells Angels är jävligt försiktiga och försöker hålla en fin utsida. Dock gick det ju inte så bra när Bandidos började jävlas. (är där nu och läser)

¨

yey Carolina festar med presidenten för Hells Angels i Sverige. Han är dock inte president nå mer utan bor nu i en lyxvilla i Sydafrika och tjänar massor med pengar plus 200 000 om året som han får från försäkringskassan.
Behöver jag ens ge nån kommentar?


Men är ni intresserade så läs boken men jag varnar er för att vissa kan tycka att det blir tråkigt. Det är inte EN berättelse om ett mord och sen ska polisen klarna upp det osv. Utan den berättar om alla organisationer, Hells Angels, Bandidos MC, Brödraskapet Wolfpack, Original Gangsters osv. De förklarar gott och kort om hur organisationen startade, kom till europa och till slut till Sverige, vilka som blev presidenter, hur man kom in i gruppen som medlem. Olika saker dom gjort. Hur polisen har arbetat för att komma åt dem. Och ja allt möjligt.

Jag återkommer och berättar om våra kära bandidos sen ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0