Flickan med otur

Alla skämtar alltid med mig om att jag jämt har otur. Är det nån som spiller en kanna med vatten över bordet så är det alltid jag osv.

Den senaste veckan så har jag halkat 1 gång varje dag. Oftast när ingen ser men igår gjorde jag fin vurpan inför fastighetsmäklaren när vi skulle kolla på lägenheten. En vurpa slutar alltid med en lång diskution om hur snön har lagt sig och att det är livsfarligt att gå ute nu för tiden. Ja man mår lite bättre då. Faktiskt!

Men nu har jag fått en ny förbannelse över mig när det gäller nycklar. Igår när jag skulle till OK och kliver ut ur bilen så åker nyckeln ur min hand och rakt ner i snön som är på ungefär 20 dm djup. Inga handskar, sticker ner handen och söker förtvivlat. Hittar inte och får panik. Hur kul är det att stå mitt på OK och gräva i snön. Den återfanns iaf och jag gick diskret in i affären medans jag försökte få bort all snö..

Idag när jag var på systemet så tappade jag nyckeln igen. sätter mig i bilen för Axel sitter där och väntar på mig. Nyckeln är borta. Så jag går tillbaka och kollar runt på backen när jag hör en kille ropa från andra sidan.
Han: Du nyckeln är inne i affären!
Jag: jaha haha okej tack!
Hämtar nyckeln och pustar ut. Går ut och han står kvar.
Han:Du får hålla koll på de där du haha
jag: haha jo de får jag allt.
Han: Har du hål i fickorna eller? HAHA
jag: hehe mjaa rättare sagt mkt att bära på hehe du vet!

Springer till bilen.

Undra när jag tappar den igen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0