Lördagen

Igår somnade jag framför tv:n i fåtöljen och jag måste erkänna att jag inte har nå ont i ryggen alls idag, vilket är ett mirakel!
Idag hade pappa bokat bord på Lökberget, det låg vid kungälv. och det var riktigt fint där! Ett hotell och konferans anläggning. Vi fick världens lunch! Var buffé och så otroligt gott!  Det fanns 5 olika sillar, rökt lax, gravad lax, sallader med kräftor och räkor, grekisk sallad, kallskuret! Jag åt som en gris och när jag funderade på om jag skulle orka mer så säger pappa att jag måste smaka på varmrätten också! Fick en chock, hur ska jag orka det ? men ni som känner mig vet att jag kan äta allt! så jag fick ner stekt potatis med lövbit.. Efterrätten då? minst 7 olika tårtor, choklad pudding, frukt sallad, och det bästa, ostbricka!!

Jag och pappa var som död efter den lunchen och jag är fortfarande mätt ungefär 5 timmar efter.

Vi drog mot stan och hämtade Helena, såklart så fastnade vi vid ett vägarbete och stod där i 30 minuter..

Sen åkte jag och Helena till Aref och Kristina, fast Kristina arbetade. Det var jätte trevligt och vi fikade lite och snackade på =) Sen när jag och Helena snackade om vad vi skulle göra så berättade hon att hennes tv var sönder och då sa Aref att han hade en tv han skulle slänga imorrn! Så Hille fick den :D

Vi kom hem till henne, sen tog vi en prommis till hennes syrra för att hämta lite saker och sen handlade vi mat. och vi ska väl snart börja tilllaga den, det blir pasta Carbonara =) sen blir det väl att glo på film =)

En toppen dag kan jag lova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0