Hårförlängingskurs

Som jag sa tidigare så har jag haft nån blogg tidigare. den första var den bästa men kände att jag ville sudda ut allt och börja om på nytt och startade en annan blogg, den hade så komplicerat namn att inte orkade.. så bloggandet har legat på en hylla men jag kan helt enkelt inte hålla mig borta från tangenterna även om jag vill och det är ju kul att berätta om sånt man gjort och sånt man ska få göra!

I måndags så gick jag en hårförläningskurs. Vi hade blivit erbjudna att gå på den från skolan. Tupema Belgal kom och hade lite visning om dom olika teknikerna och sen fick man en förfrågan. och jag ville såklart gå! Jag valde att gå kursen med 3 olika tekniker. Keratinvax, microringar och tape. Vi hade kursen i skolans salong och hon som ledde den var jätte trevlig och duktig. Den höll på från 09.00- 18.00 och tiden gick otroligt fort! Vi hade teori i kanske 3 timmar plus rast, men fick även en pärm där allt stod, det är så mkt att komma ihåg och jag är inte så hajj på att anteckna om jag ska vara ärlig.

Vi började med keratinvaxet och alla hade varsin docka, och låna arbetsverktyg. Det var lite små knepigt måste jag erkänna, men efter tredje omgången kom man in i det och det gick jätte bra=)


Därefter micorringarna, något jag var lite nyfiken på, förstod inte riktigt hur det funkade och hur det skulle kännas att ha sånna och tekniken, ja allt verkade klurigt, men när man väl kom in i det så var det hur enkelt som helst. eller ja fiskelinan ville inte hamna på lillfingret hela tiden ;) haha men det var hur lätt som helst att sätta på och att ta av! Och det som är så bra med microringar är att när man har det i håret så går man bara och flyttar upp den efter 6 veckor så de håller sig fräscha och uppe hela tiden. det är ett stort plus när man jämför med vaxet där håret trasslar in sig hela tiden.


Tape var också roligt att prova på. det var inte så svårt och det blir snyggt resultat och inte lika stripigt, men nackdelen är väl att man helt inte ska vara ute och bada med det och att man ska torka det direkt, så inget man har på sommaren kanske.


Men allt var iaf jätte kul och man lärde sig grymt mkt! Så nu har man ett diplom på det och det är jätte bra att ha i sitt CV. Nog för att kursen kostade en slant men det tjänar man in på!

så nu vet ni att jag lägger i löshår=) bara att ringa! Men nu funderar man på ifall man ska köpa paketet med keratinet. ett riktigt bra erbjudande men det kostar en del men man kommer ju använda det för en tid framöver!




 

Tack och hej;)


Kommentarer
Postat av: evelina

Tredje gången gilt? ;)

2009-05-06 @ 20:32:36
URL: http://anilove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0