Draget

Igår cyklade jag til Risbergska på 20 minuter. ursäkta om det inte är så intressant men så jävla bra jag är! jag trodde det skulle ta längra tid? Hur långt kan det vara från norr till västhaga?

However jag kom 30 minuter för tidigt till Risbergska men det gjorde inte, jag tiggde till mig en macka i Vita rosen (fiket)
jag- heej vad kostar en festis?
han- 7 kr..
jag- okeeey en macka då?
han- den kostar 19 kr
jag- hmm okej (skramlar med mina mynt) jag tar en festis men har du nått för 11 kr som man bli mätt på?
han- okej hmm äsch ta en hel macka :P

Visste ni att på Risbergska så får man välja sitt pålägg själv, det var riktigt bra, blev en köttbullemacka med skinka och gurka.. väldigt gott och mättande.. på Virginska så lägger dom på vad som helst, som salladsblad och tomater. (salladsblad är knapriga och tomater gör att hela mackan bli blöt) alltså inte godkänt.

Nog snackade om Vita rosen... alla kom till skolan vi började med förberedelserna, som en häfte som alla åskådare och tävlande skulle få.. Det var jätte krångligt för vi var tvungna att skriva ut alla papper över 300 papper att vika, som blev till 1 häften.. sen häftade JAG ihop alla.. när vi var klara så kommer en lärare och ser att vi har glömt en logga för DHB, så jag och Sofia måste gå och kopiera ut 100 st loggor för att sen klistra i alla häftena.. kul kul.,. så jag satt mest inne i elevrådsrummet och pysslade.. Så dåligt samvete till er som bara slängde dem. ;P

Det var flera tävlingar, som kuddkrig på en stång, sen sugrörstävlingen där man ska flytta vatten till en hink med hjälp av ett sugrör. sen luftmadrassrace och sist men inte minst dragkampen! Där det avgörs.
Vilka vann då? jo Tullängjävlaskolan.. för 11 året i rad! hah nä men GRATTIS KILLAR =)

Sorry om jag låter så oentusiastisk! Men tänkte slänga upp lite bilder för sånt gillar vi! Tyvärr dog min kamera efter trebensfotbollen men jag fick ändå endel hyffsade bilder =)















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0