Änglar och Demoner

Jag har nyss kommit hem från bion med Annlis. Filmen vi såg på var Änglar och Demoner, jag tror ingen har missat den filmen på alla trailers som är var och varannan reklam tid på tv rutan...

Filmen handlar om Robert Langdon som blir ombedd att komma til Vatikanen för att hjälpa till att hitta en mördare. En bomb är även gömd i Vatikanen och de måste hitta den innan midnatt.

Vi har försökt förklara för varann vad vi tyckte om filmen men det var svårt. Det blir automatiskt att man försöker jämföra den med Davinci koden. Dom är ändå väldigt lika varann men den här filmen var absolut inte lika svår som davinci koden. Man förstod allting jätte bra och behöver inte vara en historisk expert för att gilla den =) 
Men summakardemumma: Jag tyckte den var bra, lagom med fart och det hände nått nytt hela tiden som fick liv i filmen.. Dock hade de kunnat skippa bomben.. det blev lite mkt siencefiction.. Men en av anledningarna till att jag tyckte den var så bra var för att den spelades in i Rom.. och jag har ju nyss vart där så det blev extra roligt:P Det är alltid kul när man känner igen sig..  Men jag skulle nog inte köpa den och ha den i mitt dvd ställ =)






Visste ni? att det finns 2 tunnelbane linjer i Rom.. Undra hur många det finns i Stockholm? anledningen till att det bara finns 2 st i Rom är för att de finner antika  fynd varje gång de gräver. och att varje linje de har, tog 40 år. alltså 80 år för 2 tunnelbanelinjer haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0