Pajala/Pite

Vilken kväll igår.. Vi skulle dra mot Pajala och kom iväg först vid 5 eller 6.. Men det tog ett bra tag att ta sig dom där 15 milen när vi skulle vänta på Anton i Leipojärvi korsningen och sen var vi tvungna att stanna hela tiden för kissepaus. Men det gjorde absolut inget =)

I pajala var det dött. vi betalade 180 kr för att gå in i ett öltält där vi var dom enda.. Jag var smart och hade min varm och kall i handen och tänkte absolut inte på det, vakterna såg den och tog den genast.. smart smart.. Vi hängde på toan och vi "hittade" även en explorer hahahahah

Sen kommer vi på den brillianta ideén att vi ska åka till Pite och kolla läget! Endel var helt på G och endel ville bara hem.. 2 timmar dit minst!  Sagt och gjort vi lyckades hålla oss vakna till Pite och kom fram runt 2 tiden på natten, vi kilade in på puuuben och lite nostalgi var det, 17 åriga Matilda på turne i pitehavsbads pub:P Det var tider det haha

Jajaj sen hände inte så jätte mkt mer, vi drog hem efter 1 timme kanske. Alla somnade så fort dom satte sig, och vi vaknade när vi kom till Gällivare. kom hem och hoppades att mamma inte skulle komma hem samtidigt som mig (hon hade jobbat natt) Jag slängde mig i sängen och sov till halv 2.. tvingade mig upp och gick ut med hunden.. suck vad jobbigt.. Men inge bakis eller nått och det känns bra =)

här får ni lite pics, jag var dålig på att fota igår. väskan fick inte riktigt plats i bilen =)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0