myyys

Sitter här vid datorn och tar det lugnt, dricket en kopp te och äter grape. Om ni nu tycker att det är konstigt att jag äter grape så är det för att jag tål fan inget annat i fruktdisken. vågar knappt, men jag vågade grapen och det är rätt så gott =) men till fil är det supergott.. Det är en sån där perfekt grill ikväll nu.. men sånt blir det icke av.

Jag har hittat en film i hyllan: Jakten på lycka. älskar den filmen. Man både skrattar och gråter,men mest gråter, den är så hemsk och det är en vardag för de flesta men slutet är en dröm som nästan aldrig besannas, men denna film är faktiskt verklighets baserad. Första gången jag hörde talas om den var på Oprah Winfreys (stavas det så?) show. Den riktiga mannen som den handlar om var gäst och han berättade om sitt liv och vad han gått igenom, och det är tufft. Han var arbetslös och bodde på härbäge med sin son efter att mamman stack, han försöker få ett jobb som börsmäklare (har jag för mig, var ett tag sen jag såg den) Men först måste han gå en traineer utbildning som inte ger nån lön alls, dom är kanske 20 st om inte mer som går samma utbildning, men bara 1 får jobbet! Jag ska väl inte säga nått mer men ni kan ju gissa vad som händer, en riktig hollywood saga som blir verklig  =) Se den om ni får möjlighet. Skådisen är Will smith och hans son i filmen spelas av Wills riktiga son, sötaste ungen =)



Måste även få säga att det bästa med filmen är att Will Smith är en så otroligt bra skådespelare, man ser hans frustration, vad ska han göra? hur ska han klara av sitt liv, hur ska han göra för att få en säng nästa dag? Det är så starka känslor att man känner hur förtvivlad han är. Som förälder vill man att ens barn ska ha det så bra som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Annie

Men det kan jag LÄTT förstå, vi har skitväder här nere rent ut sagt, med regn och rusk, så då blir det tråkigt att sitta inne hela dagarna. Örebro va en trygghet, där allt var ordnat och man visste att man hade någonstans att ta vägen. Nu ska jag visserligen flytta till Malmö, men jag står utan lägenhet, är bostadsbrist för nya studenter :/ lite surt faktiskt, det det löser sig nog:) Jobbar du?

2009-07-30 @ 21:36:12
URL: http://candy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0