jag dööööööööööör!

Har så ont i benen att jag knappt vill kliva upp från stolen.. ska jag nog sova här för att slippa smärtan.. Jag tror jag råkade sträcka mig lite när jag var ute och sprang idag..  Måste faktiskt erkänna att jag känner mig lite små stolt över mig själv, var ute igår och joggade, och det gick bättre än förväntat så jag tog en tur idag också och det gick ännu bättre! Men allt ligger i psyket. Så jag antar det kommer gå skit bra imorrn! Om jag sticker ut imorrn vill säga.. Men på slutet råkade jag iaf sträcka mig lite..

Mormor och morfar var precis här, men bara en snabb sväng.. Jag och mormor planerade för vad vi skulle äta i helgen. Jag ska nämligen till stugan i Vettasjärvi i helgen :D Ser verkligen framemot det, Det ska bli så skönt att bara ligga där och läsa, ta det lugners och känna bya lugnet. Men det allra viktigaste i helgen är såklart blåbär! Jag kör nog 50/50.
äter ett bär och andra ner i hinken, kommer hem med munnen helt blålila och blånekar: Nej jag har inte ätit nå blåååbäär!



Nej nu måste jag iaf lägga på ett ryck och diska allt. ska även försöka få in alla kläder i garderoben. alltså måste jag vika alla kläder.. trist. hatar att vika kläder.

Måste erkänna att jag börjar Sakna mamma, Axel och Roger nu. Det är lite tomt utan dom.. När mormor och morfar var här så var det nog första gången jag hade besök sen 2 veckor. tror jag? hah Men i övrigt orkar man inte heller ringa nån, man ska ändå hinna med annat.
Men jag har iaf tvingat mamma att skicka ett vykort, dom är i Öregrund nu och jag är riktig avis. Och när dom kommer hem så ska jag ordna en kalas middag! tror till och med jag ska göra efterrätt :D


Vem hade inte velat vara där? Själv sitter man i Gällivare som ett fån.
 Frågan är varför är man inte född på ett sånt där ställe?



jaja nu ska jag väl börja fixa hemma så jag hinner se på miss marple som börjar 20.00 =)
Förövrigt åt jag en sallad till middag idag. Och ska jag vara helt ärlig, jag förstår inte hur hollywood stjärnorna klarar av sina dieter? Det är med te och äpple om dagen. eller fiskolja eller vad det nu är.. Jag bara döör och
 vill ha en stor fet well done fläskfile med klyftpotatis som dryper fett och en riktigt god sås med vitlök. kardemumma! det rinner ur min mun ... Salladen var iaf god, kan bero på att jag gör världens godaste sallader.. men inte blir man mätt.



peace out/ Mattitrudeluttan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0