En onsdag

Under onsdagen händer en massa som:
*Halva veckan har gått och snart blir det helg,
*kometen kommer på kvällen.
*Se & hör dimper ner i brevlådan


Detta betyder alltså att
*Vi inte tycker att livet är kasst nå mer nu när helgen praktiskt taget är här och bankar på dörren.
*Vi får veta extra priserna på fläskfilen plus fina julerbjudanden på Jysk, och det viktigaste, vad händer på O'learys?
*Vi får reda på att Mats Sundin söker hus i skärgården och att Carin Da Silva är lika nykär som när hon gifte sig.

Tralala kom precis hem från Kullen där jag vart på fin middag i form av blod. Blodkorv och blodpalt. plus skav såklart. Måste erkänna att blodkorv inte är min starka sida. Okej jag har aldrig smakat det och är inte redo för det än. men ja jag är bortskämd..för att jag inte gillar blodkorv.

Sen en tanke, vet inte om det är jag som är kräsen men det värsta som finns när man äter mat, som exempel blodkorv, nån köttbit, lr nått annat är när gästerna ska ge komplimanger för maten och frågar:
* Vad är det för blod? ren? nähä älg, ja de klart!
* åh vad gott, vad är det för bit? Jaha det är hjärna! vad gott! jag älskar hjärnor.
* Vad är det för fett ni använder? mums, grisfett, ja nu känner jag det på konsistensen.

Så jag frågar, är det mig det är fel på eller tycker alla att det är okej? Eller kanske det bara är min familj som berättar detaljerat..
Min mamma gillar även att berätta historien om när jag drog ut musen från Mollys mun vid middagsborden. Hon tycker jag är jävligt kräsen när jag blir sur på henne och säger att det inte är så kul att äta medans hon berättar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0