Små panik?

Imorgon är jag arbetslös. Vad sjuk att ens säga det ordet. Arbetslös, men ska jag erkänna en sak: Fyfan vad skönt! Fast efter 1 vecka kommer jag gå som ett kolli och bli tokig. Vad ska jag göra nu :S Ska jag rymma till Örebro? En mysig tanke, men samtidigt vill jag rymma därifrån. Mamma och jag har snackat hit och dit och pratat om Italien. har inte bara 1 boende där utan flera! Har också flera boenden i Spanien. Men samtidigt vill jag klara mig själv, bo ensam och inte känna att jag är gäst nån stans! Och hur skulle jag klara mig i Italien med mitt ordförråd. Dom är kassa på engelska, och spanska är dom inte heller så duktiga på, jag kan engelska, men inge italienska och iniminispanska..

Tror ni jag kommer långt i Italien med det här?

Ciao- hej
arrividerci- hejdå
soto- ner
sobre- upp
inferno- helvetet

(acceptera att jag stavar fel och att upp och ner kanske blev tvärtom)

Nej nu blev jag sugen på att dra fram spanska lexikonet, och när jag väl har lärt mig boken utantill så köper jag en med italienska!
jag ska bli bäst på språk!

hah kommer att tänka på när jag var lite så pratade alltid mormor och morfar finska med varandra, även mamma, när dom inte ville att jag skulle förstå vad dom sa.
Så jag hade listiga planer på att lära mig finska i hemlighet! Ideén var så bra och jag skulle förstå allt! Nå inte blev det nån finska för mig. Det enda jag kan säga är: hej, 1,2,3 , jag älskar dig.
haha


Ja tack! tog denna bild från google, men jag har faktiskt en som jag själv har tagit som ser nästan likadan ut fast inte med lika fint ljus och bra kamera såklart ;)


 
Haha den måste vara tagen på exakt samma plats! Det är in princip identiska. förutom det jag tidigare skrev då:P

Kommentarer
Postat av: Emy

Jaa de böckerna ääärr så bra=) jag känner igen mig i allt=P haha

2009-08-06 @ 20:44:00
URL: http://eemys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0