Min första semester dag

Fast egentligen så har jag inte semester utan jag har helt enkelt inget jobb, men jag säger iaf semester för det är första gången jag är ledig. Hade bara ledigt i 2 dagar efter skol avslutningen. Och första semester dagen börjar på måndagen, Alltså räknas inte helgen.

Nå jag började ledigheten med att tvinga mig upp runt halv 9 tiden. Det var jobbigt, håret stod åt alla håll, jag tvingade i mig frukost. Sen bara att dra mot vårdcentralen. Dom hade öppen mottagningen. Alltså måste man inte ha en bokad tid. Mamma sa att jag skulle dit runt halv 10 för annars får jag vänta så länge, för endel sitter där ända från 8 tiden. Kommer dit och vill vända direkt. full smockat med folk och alla ser helt friska ut. vilka jävla  hypokondriker. Satte mig och hann läsa lite i en tidning sen ropade dom på mig. drog på mig fet flinet och kollade runt och tänkte HAH jag fick gå före er, so long sucker!
följde med läkaren och vi kollade upp allt jag var allegisk mot. Vad vi kunde göra åt det osv. Fick gå till provtagningen, där tog jag en lapp och fick sitta i 1 timme, har nog aldrig vart så less. där fick jag minsann, hade nr. 79 och de som var inne hade 72. tänkte äsch det kommer gå fort. Men hela tiden kom det några med en rosa lapp och fick gå före hela kön!
Jag ville bara ställa mig upp och skrika : Vad är det för jävla rosa lapp? kan inte jag få en???
Alla som gick in stannade i 100 år, när jag väl fick gå in tog det mindre än 5 minuter. kändes surt.
 
Nåja, kom hem och drog på filmen jag började se på igår. Benjamin Button. Skrev om den tidigare i nått inlägg. Men råkade somna till den igår. Måste säga att den var lite små seg. Och jag tycker synd om Angelina Jolie som kommer ha en sån ful man när han väl blir äldre. bläsh. Men creed till sminket som jobbade för filmen. Vilket jobb dom har lagt ner! Eller är jag helt bakom flötet och dom har använt nån helt annan skådis? Jag vet inte men sen när man väl såg att det var Brad pitt var han ändå inte snygg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0