Effektiv brud

Sista kunden som Sara hade var min låtsas brorsas tjej som han även har barn med. Hon skulle göra en växtfärg =) Hon berättade att hennes bebis Vidar var hos Ida, så efter jobbet drog jag dit och blev bjuden på fika =)  Busade lite med Vidar som är det sötaste charmtrollet :D
 
Ida försökte lära mig göra smulpaj.

Ida: Men det är jättte enkelt!
jag: mjaa alltså jag förstår inte.
Ida: Men blåbär och potatismjöl först. och sen degen
jag: och blåbären sist
Ida: men NEJ, dom ska vara först.
jag: jaha vafan jag fattar inget.
Ida: men det är ju det enklaste man kan göra.
jag: hmm men du jag ska sticka hem nu och göra den där jävla smulpajen. jag ringer!!
Ida: hah

Jag ringde såklart, muttrade över receptet och fattade nada. Men jag lyckades tamefan! Ingen aning om den är god men det lär vi upptäcka imorrn.  Parallellt med smulpajen har jag gjort den där pajen med tomat, mozarella och pesto.. Den lär inte bli god. Ser iaf inge lyckad ut.. Vi lär få reda på det imorrn de med haha Åh matilda i köket är inte bra. När jag gifter mig ska jag skaffa mig en kock till karl..

Men nu dunkar jag Offspring på högsta volym och tänker tillbaka på old memories :P Har städat det mesta, som toaletterna, köket, vardagsrummet.. har egentligen bara mitt rum kvar. så jag ska väl gå och ta itu med det nu.


Glömde berätta att jag var super duktig och var ute och sprang idag, och jag blev lite imponerad av att det gick mkt lättare idag.. det känns som om det blir bättre för varje gång jag är ute =) Men som sagt psyket! Man ska pusha sig själv till max. Ska försöka med en tur imorrn också=) dock råkade jag äta en Billys Orginal till lunch men det var gott. Och tro det eller ej, har inte ätit nån middag, inte ens sugen.. Vad är det för fel på mig? Har överlevt hela dagen på lite fil till frukost och billys till lunch hah

Kan även meddela att jag inte har snusat nått på heeeela dagen! Det är bra gjort. Jag skulle nog kunna döda, men jag lyckas nog undan. Har min 75 % choklad med hallon smak. Vi ska överleva kvällen!



Redo för en spring/gå tur ;D


Min snygga smulpaj. Visst ser den väl god ut?
Ett varmt välkomnande från deras kära Matilda ;)


Plast på. Ja min andra, och misslyckade paj. Den ser skit äcklig ut.
 Men vem vet, efter lite kryddor, olja och inte i ugnen en sväng så kanske den blir magisk hah

suck kom och hjälp mig.

Nej nu måste jag gå och göra klart allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0